Je profite d'une pétite pause dans mes cours de certification pour écrire un billet sur le nouveau gouvernment Harper.
Hier, on a entendu aux nouvelles que Harper a fixé le févirer 6 pour assermenter le nouveau cabinet. Ce que j'ai trouvé intéressant c'est son anounce qu'il légisfera sa loi d'imputibilité comme première projet. J'espère qu'il abaissera sous peu la TPS même si le ministre québécois de finances n'a pas pris l'occasion de pencher sur un abaissement éventtuel de la TVQ. Cependant, je suis content qu'il a écarté de l'augmenter.
Je suppose qu'avec l'appui de néo-démocrats et le blocistes que le nouveau gouvernment étiendra les enquêtes sur le scandale de commandites. Quant à la loi qui avait normalisé l'accouplement homosexuel, je crois que la prudence s'y impose. Même si c'est parfaitment légitime d'un nouveau gouvernment à révoir les lois que son prédecesseur ont légisférées, il y a quand même de priorités qui s'impose. Personellement, on a nullement besoin de s'y dépêcher pour la rétirer, il aura du temps et lieu pour revisiter la question
.Pour le moment, la plus grande priorité, après la loi sur l'imputibilité, c'est le dégagement du fédéral dans des champs de compétence exclusivement provinciaux. Même si la parti avait ecquissé un survol, on manque les détail où là il promet à brasser les choses. Pusique en ce moment le gouvernement fédéral précisera ses conditions et les échéanciers pour que les deux cotés implantent le dégagement. En tout cas, il sera interéssant à suivre ce dossier de près car le transfer du pouvoir et de l'argent aux provinces nous impacteront directement.
A causa dels treballs pel meu certificat, no he pogut commentar gaire sobre l'evolució del Estatut però si he pogut seguir gràcies als mitjans de communicació i algunes bitàcoles catalanes
Una de les coses que més m'ha estranyat durant tota aquesta evolució ¿on estava Maragall? Com a president de la Generalitat s'havia quedat no sols mut ans també disparagut. No l'he vist pas en les notícies no ha dit ni piu durant el debat de l'estatut except unes presentacions punctuals tal com el missgate del Cap d'any o algunes reunions al plé del comité federal del partit nacional. Honestament, en el llibre d'història, s'haurà d'afegir un apèndix amb un disseny deWhere's Waldo? adaptat pel context català.
Trobo incongrú que ha sigut Mas- el cap de l'oposició que ha negociat amb Zapatero. Ja sé qui hio ha molta controvèrsia entre el esbòs original i aquest negocitat perque gairbé es el mateix Estatut que tenim amb alguns poder cosmétics de més i gràcies. Realment, no entendré mai, però mai aquesta obsessió d'ambdós partits nacionals que Madrid no sols s'ha de gestionar fins l'últim detall però que aquella microgestó beneficia a tothom. Tenint amb compte que visc a Canada i hem passats unes el leccions en qual un dels problemes era precisament el desquilibri fiscal i l'interfèrencia del federal en competències exclusivament provincials, veig el problema del diners amb la mateix òptica.
Cada regó té les seves prioritats i problemes que no son sempre iguals. I per tant solidari que es vol fer el sistema de finances espanyol, vegades es millor de confiar les regions una certa marge de maniobre. El nacional encara recaptarà la seva part dels diners tot qu deixa prou per altri. No es pot ofegar-les econòmicament i llavor taxar-les d'insolidaries. En fet, ni el socialistes ni el PP acepten que llurs politiques financieres violen la subsidaritat de la manera més descarada per molt que ondejin la constitució.
Encara no he decidit com votaré pel Estatut però es segur que exaspera que els partits nacionals exigeixen que Catalunya contribuïi a la caixa estatal però no deixa-la a crèxir econòmicament. No es pot alletar la vaca sense que se li deixi una mica de descans.