I came across this article when I logged off from Hotmail. Reading through the article I was struck by a number of interesting tidbits. The curious combination of fatalism and confidence among teen boys that they would accidently impregnate a girl despite not wanting to
More fascinating- in one of those it takes modern social studies to affirm the obvious- that the whole 'reproductive health' information has been skewered in favour of the girls and that boys have been compeltely marginalized. Gee sound like an awful lot like schools with their anti-boy attitudes doesn't it?.
David Landry of the Guttmacher institute- Planned Parenthood's thinktank arm- suddenly laments how healthcare professionals don't have frank discussion with teen boys about sex. Why should they? After all, it's the absolute woman's right to decide whether or not she keeps the baby or not. Moreover, contraception is gynocentric and impedes the reciprocal nature of sexual behaviour. So contraception inadventently shields boys from the consequences of impregnatating their girlfriends. Thus, further entrenching the teen boys' total indifference to fatherhood and other forms of responsibility. Further, nowhere does the article ever raise another option- abstience. After all, why should society encourage self-control and patience with respect to sex? That would put Planned Parenthood out of business as it could no longer justify the exorbitant tax subsidies the American federal government grants for sexual 'health advice' abortions and contraception.
Another social scientist state the obvious paragraph is when it highlight about boys' attitudes towards sex and whether he favours or not pregenancy, influences the girls' attitudes towards birth and abortion.
And that's potentially more omnious because if boys have positive views of pregnacy that means they'll inordinately influence their girlfriends to keep the babies. Worse, the boys would reimpose patriarchial authourity and that's far more horrifying! Imagine! Stable loving families with loving parents who dote on their kids. Even better is the gratuitious class snobbery: boys most likely to be positive towards pregnancy are from 'less-educated' mothers. Nice subtle potshot at moms who adhere to traditional values or typical views of sex, pregnancy and birth.
I thought the Guttmacher's pious prescription of including teachers and parents in talking about sex reproductive health very sly. After all the parents- especially the less-educated mom needs to be brainwashed included in the discussion...sponsored by Planned Parenthood.
It's unsurprising to read Planned Parenthood's disingenuity about teen boys' role in sex, pregancy and abortion.
Aujourd'hui, il avait un petit renseignement RDI/A> que 79% de la production du pétrole au Golfe de Méxique est suspendue. Aucune surprise mais je me demande si cette fois-ci l'interruption du raffinement du pétrole pendant plusieurs mois finalement changera les habitudes des consommateurs et la politique de transport canadienne.
S'il y a une chose qui m'a toujours fâché c'st la preuve d'incompétence de la parte des gouvernements fédéral et provinciaux l'égard de la politique de transport. Pendant les années 90, le gouvernement fédéral avait vendues les lignes ferroviaires partout au pays. Ça faisait du sens une époque du bas prix de pétrole. Cependant, je me demande si le fédéral aurait étudié au fond l'hypothse d'une forte augmentation du prix de pétrole et la distribution géographique de la population.
Le démantlement des lignes ferroviaires canadiennes a été une erreur grave puisqu'on se retrouve dan une situation o les voyages et transport moyen-distance (entre 500-1000 km) cote une fortune et la compétition entre les modes de transport ne bénéficiera point les consommateurs en raison d'tre énergie intensive.
En fait, les gouvernements du pays ont commis une erreur d'appréciation lors de la période post-guerre: ils ont décidé d'imiter les patrons de transport américains en oubliant que notre densité de population est beaucoup plus concentré dans une région du pays dont les distances sont vastes voire continentale.
Un TGV entre Québec Toronto aurait obligé les compagnies aériennes abaisser leurs prix et fournir un meilleur services. Quant aux transporteurs, ils auront pu coordiner avec les trains pour transporter les marchandises partout l'Amérique.
Les gouvernements provinciaux aussi ont trop priviliégés l'auto et les camions au détriment d'autres modes de transport. Je comprends que personne veut prendre un train de Sherbrooke Montréal qui tarde 2 heures puisqu'on le traite comme un métro en plein air. Et les autobus ne sont pas trop confortables pour des voyages de plus de 500 km bien que les entreprises ont ajouté de connexions pour brancher les ordinateurs et ont inclus un film pendant le voyage.
Je crois que cette interruption du raffinement du pétrole présente une occasion aux gouvernements revoir beaucoup leurs politiques du transport.